Przewodnik po wyborze franczyzy
Franczyzy stają się coraz bardziej popularne we współczesnym świecie biznesu.
Dzięki dostępności niedrogich modeli franczyzowych przedsiębiorcy są w stanie rozpocząć własną działalność gospodarczą z niewielkim kapitałem startowym lub bez niego.
Franczyza to model biznesowy, w którym osoba fizyczna lub firma (franczyzodawca) sprzedaje swoje know-how.
A także daje innym firmom (franczyzobiorcom) pozwolenie na używanie swojego znaku towarowego i nazwy handlowej.
Franczyzodawca zazwyczaj obciąża franczyzobiorcę za tę usługę i czerpie zysk z opłat licencyjnych płaconych łącznie przez wszystkie jego franczyzy.
Najważniejsze kroki przy wyborze franczyzy
Wybór franczyzy to jedna z najważniejszych decyzji w życiu.
Ta decyzja może zadecydować o Twojej przyszłości i nie powinieneś jej lekceważyć.
Poniżej znajdują się najważniejsze kroki, które należy podjąć przy wyborze franczyzy.
1) Dowiedz się, jaki rodzaj franczyzy jest dla Ciebie najlepszy.
Kluczowym krokiem jest upewnienie się, że franczyza jest dobrze dopasowana do Twoich celów, motywacji i położenia geograficznego.
2) Jaka jest wielkość Twojego budżetu.
3) Jaki styl życia prowadzisz?
4) Czy masz jakieś szczególne umiejętności lub zainteresowania?
5) Ile rzeczywiście masz wolnego czasu?
6) Jaki poziom inwestycji chcesz sfinansować samodzielnie?
Jak wybrać udaną franczyzę o niskich wymaganiach inwestycyjnych?
Wybór franczyzy o niskich wymaganiach inwestycyjnych nie jest rzeczą łatwą.
Musisz być świadomy tego, w co rzeczywiście inwestujesz i jaki będzie Twój zwrot z inwestycji.
Istnieje wiele czynników, które wpływają na wykonalność inwestycji, ale zawsze sprowadza się to do Twojej osobistej sytuacji finansowej.
Jeśli chcesz zainwestować w firmę franczyzową, oto 5 czynników, które należy wziąć pod uwagę przed oficjalnym podpisaniem umowy.
1) Wymogi inwestycyjne
2) Marże zysku
3) Potencjał marketingowy
5) System wsparcia franczyzobiorcy
Największe zalety prowadzenia franczyzy
Największymi zaletami prowadzenia franczyzy są niższe koszty budowy firmy i mniejsze ryzyko rozpoczęcia działalności.
Franczyza to rodzaj firmy detalicznej, która pozwala przedsiębiorcom naśladować model, markę i produkty już odnoszącej sukcesy firmy.
Kupując franczyzę, właściciele mogą prowadzić swoją markę ze znacznie mniejszym ryzykiem.
Ponieważ mają dostęp do wcześniej opracowanej strategii franczyzodawcy i bazy klientów.
Ponadto, gdy właściciele kupują franczyzy, nie muszą spędzać czasu na rozwijaniu wszystkiego od podstaw.
Mogą skupić się na tym, co rzeczywiście robią najlepiej: na prowadzeniu dochodowego biznesu.